Retourrecht
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een ‘afkoelingsperiode’. La France au Limbourg hanteert een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden, waarbij de klant zelf de portokosten voor het terugsturen dient te betalen. Wordt een bestelling aan de deur reeds geweigerd, dan worden te allen tijde alle door ons gemaakte (verzend)kosten in rekening gebracht.
Wanneer u zich heeft bedacht over een via deze site gedane bestelling en u wenst de goederen te retourneren, doe dit dan zo snel mogelijk na ontvangst. Gebruik de originele verpakking om het product te retourneren. Verzending komt altijd voor rekening en risico van de verzender. Neem contact met ons op via ons contactformulier en laat ons weten dat u een bestelling wenst te retourneren. Vermeldt daarbij om welke producten het gaat en uw klantnummer en factuurnummer. Wij zullen uw verzoek om goederen te retourneren zo spoedig mogelijk bevestigen en beantwoorden.
U dient vervolgens het pakket deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd aan te bieden aan de pakketdienst van uw keuze. Wij gebruiken vinologix. Let op: onvoldoende gefrankeerde post wordt reeds door Post NL geweigerd. Wanneer de teruggezonden goederen compleet, indien mogelijk in originele verpakking en ongebruikt zijn, in goede staat door ons zijn ontvangen, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag (minus de verzend- en/of administratiekosten, zo spoedig mogelijk terug op uw rekening. Voeg voor een snelle afwikkeling dan ook altijd een kopie van de aankoopfactuur bij met de vermelding ‘annulering’ en uw bankrekeningnummer.
Het adres voor retourzendingen is:
La France au Limbourg
Tav. Klantenservice
Hertog Alvastraat 20
5923 CK Venlo
Nederland
Gevolgen van het toepassen van het retourrecht
Bij een juiste toepassing van het retourrecht zijn beide partijen gehouden de wederzijds verrichte prestaties terug te draaien. Kan de koper het ontvangen product niet, slechts gedeeltelijk of in verslechterde toestand terug leveren, dan zal hij de waardevermindering moeten compenseren. Dit geldt echter niet wanneer de waardevermindering uitsluitend terug te voeren is op het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel mogelijk zou zijn geweest. Maar dit betekent niet dat u flessen kunt openen en als de smaak u niet bevalt terugzenden. De koper kan het risico van waardevermindering beperken indien hij de zaken niet in gebruik neemt en handelingen nalaat die de waarde van het product beïnvloeden.
De hier genoemde retourgarantie geldt in de omschreven hoedanigheid uitsluitend voor particulieren. Bedrijven kunnen voor vragen omtrent retourmogelijkheden contact opnemen met onze verkoopafdeling via ons contactformulier.
Belangrijk
Bij wijnproducten is aanspraak op het retourrecht uitgesloten wanneer de zegels verbroken of de fles geopend is, tenzij het product bedorven is. In dat laatste geval neem aub eerst contact met ons op via ons contractformulier.
Voor meer informatie zie ook onze algemene leveringsvoorwaarden.